مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1402 ساعت 20:102023-09-13بين الملل

موافقت دولت آلمان با تمدید مأموریت نظامیان این کشور در عراق


دولت آلمان با تمدید یک ساله نظامیان این کشور به ادعای مبارزه با داعش موافقت کرد؛ این مصوبه باید به تأیید پارلمان این کشور برسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دولت آلمان امروز (چهارشنبه) با تمدید یک ساله حضور نظامیان این کشور در منطقه کردستان عراق، موافقت کرد که پس از این نیاز به موافقت نمایندگان پارلمان دارد.

به نوشته خبرگزاری آلمان، با تصویب این مصوبه، احتمال دارد دولت برلین با اعزام حداکثر 500 نظامی جدید زن و مرد به کشور عراق نیز در سال آتی میلادی موافقت کند.

اشتفن زایبرت، سخنگوی دولت آلمان، در این خصوص گفت که طبق مصوبه امروز، قرار شده است تا آلمان در حوزه سوخت رسانی، حمل و نقل هوایی و مشارکت در مأموریت های شناسایی ناتو با هواپیماهای آواکس در عراق فعالیت داشته باشد.

به گفته او، این مصوبه باید به تصویب پارلمان آلمان نیز برسد تا وارد مرحله اجرایی شود و تصویب نهایی نیز تا 31 اکتبر طول خواهد کشید.

سخنگوی دولت آلمان هدف از حضور نظامی در عراق را مبارزه با داعش اعلام کرد؛ این در حالی است که مقامات عراقی بارها گفته اند که این گروهک تروریستی دیگر توانایی خود را از دست داده و قابلیت عملیات گسترده همچون سال 2014 و پس از آن را ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موافقت دولت آلمان با تمدید مأموریت نظامیان این کشور در عراق

موافقت دولت آلمان با تمدید مأموریت نظامیان این کشور در عراق