مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 شهریور 1402 ساعت 21:452023-09-05اقتصادي

تولید 3 میلیون نهال برای مبارزه با ریزگرد در گنبدکاووس


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گنبدکاووس گفت: در راستای مقابله با بیابان زایی و ریزگرده ها، تعداد 3 میلیون و 342 هزار اصله نهال بصورت بوته کاری و نهال غیرمثمر در گنبدکاووس در حال تولید است.

-  فرشید رحمانی عصر امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به معضل وجود ریزگرد و گرد و غبار در شهرستان اظهار کرد: افزایش تعداد روزهای وجود گرد و غبار و ریزگرد در شهرستان گنبدکاووس و بخش داشلی برون زنگ خطری برای شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این ریزگردها به واسطه وجود صحرای قره قوم در مرز ایران و ترکمنستان است تصریح کرد: علاوه بر ایجاد ارتباط با کشور ترکمنستان و رایزنی برای حل این مشکل، بهترین راهکار مقابله با گرد و غبار و ریزگرد، توسعه فضای سبز به ویژه در اراضی شمال گنبدکاووس است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه 200هزار هکتار از اراضی شمال در معرض ریزگرد قرار دارد، خاطرنشان کرد: اعتبارات شهرستان گنبدکاووس در حوزه تولید نهال و مقابله با ریزگرد و بیابانی شدن اراضی شهرستان از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به استان گلستان پنج برابر نسبت به سال گذشته افزایش داشته و در همین راستا 2 میلیون و 416 هزار اصله نهال بصورت بوته کاری در حال تولید است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 3 میلیون نهال برای مبارزه با ریزگرد در گنبدکاووس

تولید 3 میلیون نهال برای مبارزه با ریزگرد در گنبدکاووس