مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 شهریور 1402 ساعت 17:352023-09-03بين الملل

شلیک ناتو به یک توافق حیاتی در حوزه امنیت غذایی


بدون شک احیای واقعی توافق دریای سیاه، بیش از آن که در گروی واسطه گری ترکیه و پذیرش مجدد این میانجی گری از سوی روسیه باشد، معلول حل برخی اختلافات معطوف به جنگ اوکراین و فراتر از آن، - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - نورنیوز نوشت: با توجه به اهمیت ویژه امنیت غذایی در شرایط کنونی جهان، این روزها موضوع احیاء توافق انتقال غلات از اوکراین (از طریق دریای سیاه) تبدیل به یکی از اصلی ترین دغدغه های جاری در بحبوحه جنگ شده است.

اعضای ناتو و اتحادیه اروپا گرچه می گویند توقف انتقال غلات و عدم تمدید توافق غیرمستقیم کی یف و مسکو در این خصوص، امنیت غذایی در جهان را مورد تهدید قرار داده اما عامدانه اشاره ای به دلایل مخالفت روسیه با احیاء این توافق نمی کنند! واقعیت این است که تشدید مداخله گرایی آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه در میدان جنگ و حمایت غیر اعلامی آنها از گسترش جنگ به داخل خاک روسیه، نقش به سزایی در عدم تمدید توافق انتقال غلات از دریای سیاه داشته است.

برخی تحلیل گران معتقدند؛ به جز توافق عبور غلات از دریای سیاه، راه حل های دیگر برای صادرات غلات اوکراین کارآیی چندانی نخواهند داشت.

از سویی؛ گرچه اخیرا رایزنی هایی میان مقامات ترکیه و اوکراین در خصوص احیاء دالان دریای سیاه صورت گرفته اما آنکارا نیز به دلیل تشدید تقابل با روسیه، دیگر نمی ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شلیک ناتو به یک توافق حیاتی در حوزه امنیت غذایی

شلیک ناتو به یک توافق حیاتی در حوزه امنیت غذایی