مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 12:302023-09-11سياسي

توسعه سواحل مکران زیر سایه صنعت نفت


منطقه ساحلی مکران در سواحل شرقی ایران از بندر جاسک تا بندر چابهار، یکی از نقاط درحال توسعه کشور به شمار می رود که در سال های اخیر مورد توجه دولت و به ویژه وزارت نفت قرار گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اواخر دهه 80 اهمیت توسعه این سواحل از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شد و از آن زمان مراکز علمی و آموزشی به این موضوع پرداختند و اهمیت و ضرورت آن را مورد توجه قرار دادند و الزامات مربوط به این کار را اعلام کردند.

در دولت نهم و دهم نخستین گام های عملیاتی سازی توسعه سواحل مکران آغاز شد و اقدام های اولیه شکل گرفت.

مقرر شد سازمانی برای توسعه سواحل مکران شکل گیرد، در دولت قبل تلاش شد اساسنامه این سازمان تصویب شود و توسعه سواحل مکران را پیگیری کردند.

در سال های گذشته رفع محرومیت و زدودن رنگ فقر از چهره سواحل مکران در راس سیاست های کلان نظام قرار گرفته، دسترسی به آب های اقیانوسی و نبود دشواری های تردد کشتی های تجاری (نسبت به منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز) این سواحل را در موقعیتی ویژه در ایفای نقش راهبردی برای توسعه شرق کشور و اقتصاد ملی قرار داده است.

یکی از اولویت های اصلی در دولت سیزدهم، اجرای مطالبات بر زمین مانده رهبری و عملیاتی سازی آنهاست و در یک سال گذشته در دستور کار جدی دولت قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه سواحل مکران زیر سایه صنعت نفت

توسعه سواحل مکران زیر سایه صنعت نفت