مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 شهریور 1402 ساعت 14:552023-08-28اقتصادي

2.4 میلیارد دلار کالا از آذربایجان غربی به خارج کشور صادر شد


ناظر گمرکات آذربایجان غربی از صدور 2 میلیارد و 432 میلیون دلار کالا طی 5 ماهه گذشته سال جاری در استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، خالد جنگجو ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه در 5 ماهه اول امسال با 54 درصد از لحاظ وزنی و 104 درصد از لحاظ ارزشی افزایش صادرات انجام گرفته است، خاطرنشان کرد: در این مدت 2 میلیارد و 432 میلیون دلار که رشد 10 درصدی نشان می دهد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی با اشاره به رشد قابل توجه صادرات از استان هم از نظر وزنی و هم از نظر ارزشی از ابتدای دولت سیزدهم نسبت به 2 سال پیش از آن گفت: از ابتدای فعالیت دولت مردمی، بیش از هشت میلیارد دلار صادرات از گمرکات استان ثبت شده است.

1.

9 میلیون دلار از آذربایجان غربی کالا به عراق صادر شده است جنگجو با اشاره به اینکه این میزان شامل صادرات استان، صادرات استان های دیگر از مبادی گمرکی استان است، اضافه کرد: در این مدت بیش از چهار میلیارد و 900 میلیون دلار صادرات به ترکیه ثبت شده که 51 درصد از نظر ارزش و 29 درصد از نظر وزنی نسبت به 2 سال پیش از آن افزایش دارد.

وی اظهار کرد: همچنین از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم، یک میلیارد و 983 میلیون دلار صادرات به عراق صورت گرفته که در این خصوص شاهد رشد 22 درصدی از نظر ارزش و 15 درصد از نظر وزنی هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2.4 میلیارد دلار کالا از آذربایجان غربی به خارج کشور صادر شد

2.4 میلیارد دلار کالا از آذربایجان غربی به خارج کشور صادر شد