مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1402 ساعت 10:402023-09-13سياسي

ایران آماده رفع تنش جمهوری آذربایجان و ارمنستان است


وزیر راه و شهرسازی با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای رفع تنش بین کشور آذربایجان و ارمنستان، گفت: گمرک برای پیگیری و رفع چالش ها در پایانه مرزی آستارا مستقر می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رییس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان طی گفت وگوی تلفنی با شاهین مصطفی یف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان، پروژه های مشترک میان دو کشور و موضوعات مطرح شده در جلسه قبلی این کمیسیون را مورد بررسی و پیگیری قرار داد.

بذرپاش ضمن شنیدن گزارشی از روند پیشرفت پروژه های مشترک دو کشور از جمله پل آغبند، پایانه مرزی و سد خدا فرین از سوی معاون نخست وزیر آذربایجان گفت: دستورات لازم در راستای سرعت بخشی پروژه ها به دستگاه های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی ابلاغ و مقرر شد هیئتی با استقرار در محل این پروژه ها به بررسی و رفع چالش های موجود اقدام کند.

رییس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان ادامه داد: همچنین گمرک ایران در پایانه مرزی آستارا برای پیگیری و رفع چالش ها و مسائل موجود مستقر می شوند.

بذپاش با تاکید بر احترام به تمامیت ارضی آذربایجان و کشورهای منطقه، مخالفت خود را با دخالت های خارجی در منطقه اعلام کرد و گفت: معتقدیم مشکلات منطقه توسط کشورهای منطقه باید برطرف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران آماده رفع تنش جمهوری آذربایجان و ارمنستان است

ایران آماده رفع تنش جمهوری آذربایجان و ارمنستان است