مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 شهریور 1402 ساعت 23:102023-09-17سياسي

کاروانسرای «ینگی امام» البرز در پرونده «کاروانسراهای ایران» به ثبت جهانی رسید


مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی البرز از ثبت جهانی کاروانسرای ینگی امام ساوجبلاغ در پرونده «کاروانسراهای ایران» خبر داد.

- کاروانسرای ینگی امام البرز در پرونده کاروانسراهای ایران به ثبت جهانی رسید ایسنا/البرز مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی البرز از ثبت جهانی کاروانسرای ینگی امام ساوجبلاغ در پرونده کاروانسراهای ایران خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رحیم خاکی روز یکشنبه 26 شهریور با اشاره به اینکه پرونده کاروانسراهای ایران به عنوان بیست و هفتمین اثر تاریخی و طبیعی ایران در یونسکو به ثبت جهانی رسید، گفت: در چهل و پنجمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو که یکشنبه 26 شهریور 1402 در ریاض عربستان برگزار شد، پرونده کاروانسراهای ایران تأیید شد وکاروانسرای ینگی امام البرز نیز به عنوان یکی از این کاروانسراها به ثبت جهانی رسید.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز افزود: در این پرونده، 54 کاروانسرای ایران ثبت شده اند که یکی از این کاروانسراها ینگی امام البرز در شهرستان ساوجبلاغ است که به عنوان یکی از آثار شاخص تاریخی البرز و درمسیر راه ابریشم قرار دارد.

خاکی افزود: در سال های گذشته تلاش برای شناساندن و معرفی کاروانسرا توسط کارشناسان این اداره کل به خوبی انجام شده و کارشناسان یونسکو در چندین مرحله به کا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاروانسرای «ینگی امام» البرز در پرونده «کاروانسراهای ایران» به ثبت جهانی رسید

کاروانسرای «ینگی امام» البرز در پرونده «کاروانسراهای ایران» به ثبت جهانی رسید