مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 09:452023-09-11اقتصادي

شیره انگور ؛ سوغات پر خاصیت تاکستان های زرین ملایر


شیره انگور یا دوشاب، یکی از فرآورده های انگور است که از آب انگور به دست می آید و از دیرباز شهرستان ملایر مهد تولید شیره انگور در ایران بوده است.

- ایسنا/همدان شیره انگور یا دوشاب، یکی از فرآورده های انگور است که از آب انگور به دست می آید و از دیرباز شهرستان ملایر مهد تولید شیره انگور در ایران بوده است.

قدمت پخت شیره انگور به کاشت این میوه بهشتی می رسد و در روستای مانیزان از توابع ملایر، از گذشته تاکنون از انگور، شیره می گرفتند و اکنون چند سالی است که " جشنواره شیره پزی مانیزان" به همت میراث فرهنگی، ادارات مرتبط و البته اهالی خون گرم این روستا همراه با آیین های سنتی و برنامه های متنوع و برپایی غرفه های محصولات محلی در مانیزان در اوایل مهرماه برگزار می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا؛ در فرایند پخت شیره انگور، ابتدا آب انگور را از انگور جدا می کنند سپس نوعی خاک قلیایی به آن اضافه می کنند که باعث می شود تفاله انگور به همراه خاک ته نشین شود بعد آب انگور را داخل دیگ هایی ریخته و می جوشانند تا به رنگ طلایی نزدیک به سرخ درآید.

پایان شهریور ماه که می رسد ملایری ها مخصوصاً اهالی روستاها و به ویژه مانیزان ها در تکاپوی پخت شیره، به عنوان سوغاتی مقوی این دیار برمی آیند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیره انگور ؛ سوغات پر خاصیت تاکستان های زرین ملایر

شیره انگور ؛ سوغات پر خاصیت تاکستان های زرین ملایر