مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 11:052023-09-11پزشكي

آنفلوآنزا؛ از علائم تا واکسن


مدیرگروه بیماری های واگیر مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به لزوم دریافت واکسن آنفلوآنزا از آخر تابستان تا نیمه پاییز، گفت: باید توجه شود پس از دریافت واکسن آنفلوآنزا حداقل دو هفته طول می کشد تا پاسخ ایمنی در بدن ایجاد شود.

- ایسنا/خوزستان مدیرگروه بیماری های واگیر مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به لزوم دریافت واکسن آنفلوآنزا از آخر تابستان تا نیمه پاییز، گفت: باید توجه شود پس از دریافت واکسن آنفلوآنزا حداقل دو هفته طول می کشد تا پاسخ ایمنی در بدن ایجاد شود.

همایون امیری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: آنفلوآنزا یک بیماری تنفسی حاد واگیردار است که احتمال بروز آن در طول سال وجود دارد اما معمولا بیشترین زمان فعالیت ویروس آن در ماه های سرد سال و اوج آن در زمستان است.

علائم ابتلا به آنفلوآنزا وی گفت: افراد مبتلا به آنفلوآنزا به طور معمول تعدادی از علائم را حداقل به مدت سه تا هشت روز نشان می دهند که این علائم شامل تب و لرز، سرفه، ناراحتی گلو، آب ریزش از بینی یا گرفتگی بینی، درد عضلانی، درد مفاصل، سردرد، خستگی، تهوع، استفراغ و اسهال هستند.

البته علائم گوارشی در کودکان شایعتر از بزرگسالان است.

امیری با بیان اینکه برخی از علائم آنفلوآنزا ممکن است بیش از یک هفته طول بکشند، بیان کرد: علائم در بعضی از افراد به ویژه افرادی که قبلا واکس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنفلوآنزا؛ از علائم تا واکسن

آنفلوآنزا؛ از علائم تا واکسن