مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 شهریور 1402 ساعت 21:102023-09-03سياسي

رییسی: امیدوارم سطح همکاری های ایران و ترکیه در دوره جدید بیش از پیش ارتقا یابد


رییس جمهور با اشاره به اشتراکات تمدنی و تاریخی ایران و ترکیه، ابراز امیدواری کرد سطح همکاری های فیمابین در دوره جدید ریاست جمهوری اردوغان بیش از پیش ارتقا یافته و به تقویت تعاملات منطقه ای و بین المللی دو طرف بیانجامد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، آیت الله سید ابراهیم رییسی عصر امروز یکشنبه در دیدار هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به اشتراکات تمدنی و تاریخی دو کشور ابراز امیدواری کرد سطح همکاری های فیمابین در دوره جدید ریاست جمهوری اردوغان بیش از پیش ارتقا یافته و به تقویت تعاملات منطقه ای و بین المللی دو طرف بیانجامد.

رییس جمهور همچنین با اشاره به نگرانی های امنیتی ترکیه در منطقه، مؤثرترین راهکار برای مقابله با تروریسم را احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی همه کشورهای منطقه دانست و تصریح کرد: اعمال مؤثر حاکمیت ملی هر دولتی بر تمام اراضی سرزمینی آن، بهترین راه جلوگیری از فعالیت های تروریستی و ضدامنیتی است.

رییسی با ضروری دانستن مقابله با حضور کشورهای بیگانه در مناطق مختلف از جمله قفقاز، بر حل و فصل مسائل از طریق گفت وگو و همکاری میان کشورهای هر منطقه تأکید کرد.

رییس جمهور در ادامه، فعال شدن کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی را در هموار کردن مسیر تعاملات تجاری دو کشور و تبادل ظرفیت های متقابل مؤث


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییسی: امیدوارم سطح همکاری های ایران و ترکیه در دوره جدید بیش از پیش ارتقا یابد

رییسی: امیدوارم سطح همکاری های ایران و ترکیه در دوره جدید بیش از پیش ارتقا یابد