مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 شهریور 1402 ساعت 12:252023-09-05اقتصادي

ادامه روند نزولی قیمت ارز با دیپلماسی دولت و ورود بازار ساز به مدیریت تقاضا


کارشناسان اقتصادی معتقدند دیپلماسی قوی دولت در ارتباط با سایر کشورها اثر تحریم ها را به کمترین حد خود رسانده است، از سوی دیگر بانک مرکزی توانسته است تقاضای واقعی و سوداگری در بازار ارز را مدیریت کند و این عوامل سبب کاهش قیمت ارز شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بازار ارز این روزها در آرامش به سر می برد و بازارساز موفق شده است فعالیت سوداگران را با استفاده از سیاست های درست متوقف کند و به همین دلیل بازار ارز این روزها با تقاضای مازاد مواجه نیست تا به رشد قیمت ها منجر شود.

تقاضای موجود در بازار ارز، تقاضای واقعی است و این موضوع نمی تواند به افزایش قیمت ها منجر شود.

کارشناسان بازار ارز معتقدند تقاضای فعلی در بازار ارز مدیریت شده است و در صورتی که بانک مرکزی بتواند روند فعلی عرضه ارز را در مرکز مبادله ادامه دهد، می تواند در ماه های آینده نیز روند نزولی بازار ارز را ادامه دهد.

گروهی از تحلیلگران معتقدند چپ بازارساز پر است، آن ها می گویند بانک مرکزی ایران توانایی کنترل قیمت دلار را دارد و نمی گذارد که قیمت از محدوده مشخص خارج شود، یعنی بازارساز هم در بخش حواله و هم در بخش اسکناس، دست برتری دارد و توانسته با مدیریت تقاضا روند بازار ارز را نزولی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادامه روند نزولی قیمت ارز با دیپلماسی دولت و ورود بازار ساز به مدیریت تقاضا

ادامه روند نزولی قیمت ارز با دیپلماسی دولت و ورود بازار ساز به مدیریت تقاضا