مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 09:552023-08-26سياسي

هنرمندان نگران هوش مصنوعی و از دست رفتن شغل هایشان نباشند


یک محقق زیبایی شناسی با اشاره به اینکه برخی نگرانی ها درباره از دست دادن شغل های هنری به واسطه حضور هوش مصنوعی را موجه نمی داند، گفت: درست است که ما می گوییم با یک دستور، - هوش مصنوعی فلان تصویر را ایجاد می کند، اما خروجی گرفتن از هوش مصنوعی به این آسانی نیست و به توانایی های خاصی نیاز دارد بنابراین هنرمندان نباید نگرانی بابت از دست دادن شغل هایشان داشته باشند.

مجید حیدری در گفت وگو با ایسنا در خصوص نحوه شکل گیری هوش مصنوعی اظهار کرد: هوش مصنوعی محصول شرکت های بزرگ و حاصل تحقیقات آکادمیکی است که در علوم انسانی شکل گرفته است به وِیژه فلسفه، فلسفه ای که در زمینه آگاهی انسان کار کرده است یعنی پدیدارشناسی و یافته های نوروساینس، عصب شناسی و فلسفه ذهن که در اختیار شرکت های بزرگ فناوری قرار دارد.

این شرکت ها از یافته ها در مطالعات کاربردی خود استفاده کردند و حالا با آن چیزی مواجهه هستیم که هم اکنون به آن هوش مصنوعی می گویند.

وی با اشاره به این که خود دولت ها کمتر در ظهور هوش مصنوعی نقش داشتند، افزود: همه این شرکت های بزرگ در آمریکا و اروپا هستند و مانند اکثر تکنولوژی های دیگر ظهور و توسعه آن در غرب شکل گرفته است.

عضو هیأت علمی موسسه آموزش عالی فردوس مشهد ادامه داد: کشورهایی مانند ایران هیچ مشارکتی یا می شود گفت کم ترین مشارکت را در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنرمندان نگران هوش مصنوعی و از دست رفتن شغل هایشان نباشند

هنرمندان نگران هوش مصنوعی و از دست رفتن شغل هایشان نباشند