مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 شهریور 1402 ساعت 08:102023-09-17بين الملل

مالی، نیجر و بورکینافاسو «ائتلاف نظامی» جدید تشکیل دادند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، به نقل از اسپوتنیک، سه کشور ساحل غرب آفریقای، مالی، نیجر و بورکینافاسو، با امضای پیمانی امنیتی اعلام کردند که در صورت وقوع هرگونه «شورش یا تجاوز خارجی» از همدیگر دفاع خواهند کرد.

- مالی، نیجر و بورکینافاسو ائتلاف نظامی جدید تشکیل دادند مالی، نیجر و بورکینافاسو، سه کشور ساحل غرب آفریقا با امضای یک پیمان امنیتی متعهد شدند که در صورت وقوع هرگونه شورش یا تجاوز خارجی از همدیگر حمایت کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، به نقل از اسپوتنیک، سه کشور ساحل غرب آفریقای، مالی، نیجر و بورکینافاسو، با امضای پیمانی امنیتی اعلام کردند که در صورت وقوع هرگونه شورش یا تجاوز خارجی از همدیگر دفاع خواهند کرد.

بر پایه این گزارش، عاصمی گویتا رییس جمهوری موقت مالی روز شنبه در حساب شخص خود در ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد که سه کشور با امضای پیمان لیپتاکو-گورما ائتلاف نظامی جدیدی را با هدف دفاع جمعی و کمک های متقابل میان اعضا تشکیل داده اند.

کودتای اخیر در نیجر باعث ایجاد شکاف بیشتر میان این سه کشور و کشور های بلوک منطقه ای، یعنی جامعه اقتصادی کشور های غرب افریقا (اکواس) شد که تهدید کرده است؛ برای بازگرداندن حاکمیت قانون اساسی در این کشور از زور استفاده می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مالی، نیجر و بورکینافاسو «ائتلاف نظامی» جدید تشکیل دادند

مالی، نیجر و بورکینافاسو «ائتلاف نظامی» جدید تشکیل دادند