مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 شهریور 1402 ساعت 16:362023-08-31اجتماعي

روایتی از زندگی سخت اما شیرین عشایر آذربایجا ن غربی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، فصل تابستان است و شهریور ماه شاید در منطقه کوهستانی ما نباید این گرمای 38 درجه را تجربه کنیم اما تغییر اقلیم و خشکی دریاچه ارومیه باعث شده است که طی سال های اخیر گرمای هوا را در منطقه کوهستانی آذربایجان غربی را شاهد باشیم .

برای تحمل این گرمای تابستانی چاره ای نیست جز اینکه به دل کوه و دشت بزنی گویا خدا یار ما بود و برای فرار از این گرمای تابستانی برای یک روز هم که شده به مناطق خنک برویم از طرف سازمان جهاد کشاورزی استان به یک تور خبری دعوت شدیم و نقطه هیجان انگیز این تور خبری سفر به مناطق ییلاقی و عشایر نشین بود.

کشور ما جز معدود مناطقی است که هنوز زندگی عشایر و برپا کردن چادر در دل طبیعت در آن جریان دارد و می توان بیان کرد عشایر کوچنده نیمی از سال را در منطقه سردسیر ییلاق و نیمی دیگر را در منطقه گرمسیری قشلاق می گذرانند.

در این راستا می توان بیان کرد عشایر آذربایجان غربی یکی از اقشار پر تلاش جامعه هستند که بخشی از مایحتاج مورد نیاز سبد غذایی شهروندان را تولید و تامین می کنند که در مقابل این خدمات آنان تامین نهاده های دامی، خرید تضمیی دام و تامین آب شرب بهداشتی در شرایط حاد خشکسالی بخشی از خدمات دولت به این قشر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی از زندگی سخت اما شیرین عشایر آذربایجا ن غربی

روایتی از زندگی سخت اما شیرین عشایر آذربایجا ن غربی