مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 09:252023-09-12حوادث

اختراع کلاه و کوله پشتی هوشمند برای کاهش تلفات انسانی


رضا شاه ولایتی جوان لرستانی، مخترع کلاه و کوله پشتی هوشمند برای نجات جان کوهنوردان و چتربازان مفقود شده و آسیب دیده است،شاه ولایتی که دارنده مدال های برنز و نقره اختراعات در جهان است، - خبرگزاری فارس لرستان- پریسا قربانی نژاد؛ رضا شاه ولایتی جوان دهه هفتادی از دیار بروجرد، دست به اختراع بزرگی برای نجات بشر زده است، اختراع کلاه و کوله پشتی که می تواند با نجات کوهنوردان و چتربازان گرفتار در کوه و مناطق صعب العبور، ضمن کاهش وقت و هزینه برای گروه های هلال احمر و امداد نجات، از مرگ و میر سالانه بسیاری از افراد جلوگیری نماید.

شاه ولایتی که دارنده مدال های برنز و نقره اختراعات در جهان است، در میادین ملی و بین المللی خوش درخشیده و عضویت دائمی در فدراسیون جهانی مخترعان (IFIA) به همراه اعطای لقب مخترع (INV) را به خود اختصاص داده است.

وی که هفته گذشته مدال نقره جهانی را به خاطر اختراع کوله پشتی کوهستانی با قابلیت نجات و ردیابی دقیق محل افراد کسب کرد، چندین سال است که منتظر سرمایه گذار برای تولید و تجاری سازی محصول مانده و با وجود معرفی ایده به دستگاه های متولی و گرفتن قول مساعد، اما همچنان بلاتکلیف است.

اختراعی که در صورت تولید و تجاری سازی می تواند در سطح کشور و جهان عرضه و علاوه بر ارزآوری، نقش بسزایی در کاهش تلفات انسانی داشته باشد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختراع کلاه و کوله پشتی هوشمند برای کاهش تلفات انسانی

اختراع کلاه و کوله پشتی هوشمند برای کاهش تلفات انسانی