مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 شهریور 1402 ساعت 09:402023-09-21دانش

تعداد دانشگاه های کشور باید به 500 واحد کاهش یابد


معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر کاهش تعداد دانشگاه های کشور، گفت: بر اساس برآوردهای مجامع جهانی تعداد دانشگاه های ایران باید به عدد 500 واحد کاهش پیدا کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، قاسم عمو عابدینی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه آمایش و مدیریت تحول در آموزش عالی آذربایجان شرقی، افزود: در حال حاضر 2 هزار و 160 واحد دانشگاهی و آموزش عالی در کشور وجود دارد و کاهش واحدهای دانشگاهی ضرورت ارتقاءبخشی به وضعیت آموزش عالی در کشور است.

وی با اشاره به لزوم اجرای دقیق طرح آمایش آموزش عالی، اظهار کرد: هم اکنون رتبه دانشگاه تبریز در جهان بین 800 و 700 است که اگر طرح آمایش اجرا و دانشگاه های آذربایجان شرقی تجمیع شوند، این رتبه به 100 تا 200 ارتقا پیدا می کند.

عموعابدینی با اشاره به اینکه بخشی از علوم پایه، کشاورزی و علوم انسانی مشمول طرح آمایش آموزش عالی نیستند و همچنان به رویه قبلی، فعالیت های خود را ادامه می دهند، افزود: با وجود اینکه بسیاری از رشته ها بازار کار ندارند یا تعداد محدودی جذب می شوند، باز هم در دانشگاه ها تدریس می شوند و به همین دلیل تاکنون یک هزار و 100 رشته را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد حذف کرده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعداد دانشگاه های کشور باید به 500 واحد کاهش یابد

تعداد دانشگاه های کشور باید به 500 واحد کاهش یابد