مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 11:402023-07-24فرهنگي

در این «خیمه»ضیافت نقش و آینه برپاست/ساخت «ذوالجناح» با آینه کاری


در خیمه بزرگ هنرهای عاشورایی جلوه هایی از هنرهای شهری مرتبط با مفاهیم عاشورایی به نمایش گذاشته شده و قرار است برای اولین بار یک مجسمه آینه کاری و یک نقاشی قهوه خانه ای را به نمایش بگذارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، همزمان با ایام سوگواری ماه محرم و شهادت سالار شهیدان اباعبدالله حسین (ع) خیمه بزرگ هنرهای عاشورایی در پلازای میدان هفتم تیر به همت سازمان زیباسازی شهر تهران برپا شد.

این خیمه بزرگ در میدان هفت تیر تهران یادآور خیمه حضرت سیدالشهداء (ع) و یاران شان است و در این خیمه، هنرمندان برای ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع)، هنرشان را در قالب های نقاشی، آینه کاری، نقاشی روی تیغه های علامت و پارچه نویسی، دوخت پرچم و مجسمه سازی به نمایش گذاشته اند.

در واقع هنرهای عاشورایی هنرمندان در این خیمه از تولید تا اتمام کارشان برای مردم به نمایش درآمده است.

این خیمه بزرگ عاشورایی حدود 900 مترمربع مساحت و 18 متر ارتفاع دارد و در آن، جلوه هایی از هنرهای شهری مرتبط با مفاهیم عاشورایی به نمایش درآمده است که حدود 40 هنرمند در رشته های مختلف گردهم آمدند تا مجلس عزای حسینی را به شیوه ای متفاوت برگزار کنند.

هر کدام از این هنرمندان، روی المان های خاص مراسم عزاداری امام حسین (ع) همچون تیغه علامت و نقاشی قهوه خانه ای کار می کنند، المان هایی که از دی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در این «خیمه»ضیافت نقش و آینه برپاست/ساخت «ذوالجناح» با آینه کاری

در این «خیمه»ضیافت نقش و آینه برپاست/ساخت «ذوالجناح» با آینه کاری