مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مرداد 1402 ساعت 09:052023-08-15بين الملل

انتقاد فرانسه از سفر معاون وزیر خارجه آمریکا به نیجر


نشریه لوفیگارو به نقل از یک منبع در وزارت خارجه فرانسه گزارش داد که واشنگتن وقتی تصمیم گرفت معاون وزیر خارجه خود را برای گفت وگو با حاکمان نظامی جدید نیجر بفرستد، - نشریه لوفیگارو به نقل از یک منبع در وزارت خارجه فرانسه گزارش داد که واشنگتن وقتی تصمیم گرفت معاون وزیر خارجه خود را برای گفت وگو با حاکمان نظامی جدید نیجر بفرستد، مانع و سد راه اقدام فرانسه شد که متحدش در ناتو است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، نیجر، مستعمره سابق فرانسه، یکی از متحدان کلیدی پاریس در مقابله آن با تروریسم افراطگرایان در منطقه محسوب می شد و پاریس مدعی است که کودتای اخیر این کشور غرب آفریقا جدیدترین ضربه را به استراتژی فرانسه در منطقه ساحل در قاره آفریقا وارد کرده است.

بالغ بر 1500 سرباز فرانسوی در این کشور استقرار دارند.

به دنبال کودتا در نیجر، ویکتوریا نولاند ، قائم مقام موقت وزارت خارجه آمریکا به نیجر سفر کرد و ظاهرا موضوعات متعددی مطرح شده و گفته می شود او از حاکمان نظامی جدید نیجر خواسته تا برای دریافت کمک به سراغ این پیمانکاران روس (واگنر) نروند.

در همین حال، از زمانی که یک دولت نظامی جدید در نیجر در کودتای اواخر ژوییه به قدرت رسید، پاریس بر بازگرداندن محمد بازوم رییس جمهوری مخلوع این کشور اصرار کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد فرانسه از سفر معاون وزیر خارجه آمریکا به نیجر

انتقاد فرانسه از سفر معاون وزیر خارجه آمریکا به نیجر