مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 مرداد 1402 ساعت 14:552023-08-07بين الملل

آیا مذاکرات «جده» درباره اوکراین شکست خورد؟


اغلب دیپلمات های حاضر در نشست جده، به این واقعیت اذعان کردند که بدون حضور طرفین مناقشه، ممکن نیست که مذاکره به نتیجه روشنی برسد.

- : نشست دیپلماتیک نمایندگان 40 کشور جهان در جده و درباره اوکراین، بدون نتیجه ای خاص به پایان رسید و بیانیه مفصلی نیز از سوی حاضرین منتشر نشد.

در نشست جده، بر این موضوع تاکید شد که هرگونه معاهده صلح باید بر اساس احترام به تمامیت ارضی اوکراین و منشور سازمان ملل باشد.

این گزارش، به بررسی این موضوع می پردازد که چرا نشست جده دستاورد ملموسی نداشت و اساسا آیا مقامات سعودی انتظاری بیش از این داشتند یا خیر.

پس از آن که مهمانان این نشست دو روزه، جده عربستان را ترک کردند، واکنش های متفاوت کی یف و مسکو توجه رسانه های جهان را به سوی خود جلب کرد.

روسیه که در این مذاکرات شرکت نکرده بود، نشست جده را محکوم به شکست و بلانتیجه دانست اما همچنان اوکراین مواضع خود را بر حق دانست و از میزبانی و میانجیگری عربستان سعودی تشکر کرد.

زلنسکی رییس جمهور اوکراین، قبلا اعلام کرده بود که گردهمایی جده، گامی در مسیر رسیدن به اجلاس جهانی صلح است و او شخصا امیدوار است که این اجلاس در پاییزِ پیش رو برگزار شود.

عربستان سعودی و طرح 10 ماده ای زلنسکی مقامات سعودی طی هفته های اخیر، بارها به موضوعاتی همچون امنیت انرژی و امنیت غلات اشاره کر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا مذاکرات «جده» درباره اوکراین شکست خورد؟

آیا مذاکرات «جده» درباره اوکراین شکست خورد؟