مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مرداد 1402 ساعت 11:302023-07-26سياسي

سهیل اسعد: آزادگان جهان شاگرد حسین بن علی(ع) هستند


امروز جبهه مقاومت اسلامی یکی از ثمرات مدرسه عاشورا است که استادی آن را 1400 سال پیش بر روی تخته تاریخ تدریس کرد و امروزه شاگردانِ آزاده با الگوگیری از درس استاد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار  حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، ارنست کاسیرر فیلسوف معروف معاصر، وقایعی تاریخی را ماندگار در صحنه جهان می داند و معتقد است امری تاریخی است که حامل ارزش های عظیم باشد.

عاشورا، به عنوان  اصلی ترین واقعه تاریخی شیعیان همواره به عنوان یک ذخیره معرفتی و تاریخی برای ما شیعیان مطرح بوده است.

برای فهم چگونگی بهره برداری از این منبع عظیم بشری در عصر حال حاضر با سهیل اسعد، اسلام پژوه و فعال فرهنگی گفت وگویی کردیم.

انسانیت در بستر تاریخ همیشه زنده است سهیل اسعد در ابتدا گفت: یکی از موضوعات جدی و مهم که در هر فرهنگ و جامعه ای وجود دارد نوع نگاه افراد به وقایع تاریخی است.

گاهی ما وقایع تاریخی و اتفاقات گذشته را در بستر زمان و مکان مورد ارزیابی قرار می دهیم و بالطبع در پایان هم نتیجه گیری ما بر همین اساس شکل خواهد گرفت.

اما گاهی ما نگاهمان به یک موضوع و امر تاریخی فارغ از زمان و مکان است و نوع دید و نتیجه گیری ما هم بر همین اساس متفاوت خواهد بود.

مثلاً در غرب شخصی مثل شکسپیر رمانی را می نویسد که با گذشت ده ها سال همچنان قابل اعتنا و توجه است و افراد می توانند از آن ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهیل اسعد: آزادگان جهان شاگرد حسین بن علی(ع) هستند

سهیل اسعد: آزادگان جهان شاگرد حسین بن علی(ع) هستند