مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 13:102023-08-22اقتصادي

رشد 2 برابری فرآوری محصولات زراعی در گلستان


رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: فرآوری محصولات زراعی و خلق ارزش افزوده در تولیدات مرتبط با جهاد کشاورزی گلستان طی سال گذشته دو برابر افزایش یافت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس، محمد برزعلی ظهر امروز در قرارگاه خبری شهید همدانی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: افزایش درآمد فعالان حوزه کشاورزی یکی از دغدغه های مدیران ارشد استان بود که فرآوری محصولات و خلقی ارزش افزوده به عنوان یکی از راهکارهای ترسیمی این چشم انداز در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی گلستان قرار گرفته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: نسبت فرآوری محصولات زراعی و خلق ارزش افزوده در دو سال گذشته 2.

7 درصد بود که این رقم در سال گذشته به 5.

4 افزایش یافته است.

وی افزود: میزان اراضی زیر پوشش کشت قراردادی از 27 هزار هکتار در دو سال گذشته به رقمی معادل 152 هزار هکتار در سال گذشته رسیده است.

برزعلی ادامه داد: بر اساس برآورد کارشناسان و پیش بینی ها حداکثر میزان برداشت گندم از اراضی گلستان 350 هزار تن بود که با انجام راهکارهای فنی و تدابیری از جنس دانش بنیان این رقم به 750 هزار تن افزایش یافت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: آنالیز الگوهای هواشناسی و توزیع به موقع و سه برابری کود فسفره که منجر به مقاومت غلات در برابر تنش های گرمایی و سرمایی شد یکی از د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 2 برابری فرآوری محصولات زراعی در گلستان

رشد 2 برابری فرآوری محصولات زراعی در گلستان