مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 14:552023-08-01اقتصادي

سال گذشته 40 هزار نفر در قم خون اهدا کردند


سال گذشته 90 هزار فرآورده خونی از 40 واحد خون استحصال شده که 60 هزار فرآورده در داخل استان مورد استفاده قرار گرفته و مازاد آن نیز به شبکه ملی خون رسانی منتقل شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، مهدی پهلوانی ستوده امروز در جمع خبرنگاران با تقدیر از اصحاب رسانه استان به عنوان سفیران اهدای خون و اهداکنندگان مستمر اظهار کرد: هر واحد خون اهدایی می تواند با توجه به فرآوری، سه نفر را به زندگی بازگرداند.

وی با تصریح بر اینکه 100 درصد نیاز استان قم به خون و فرآورده های خونی با مشارکت مردم و اهداکنندگان تأمین می شود ادامه داد: البته در این زمینه نیاز به سرمایه گذاری وجود دارد، چراکه ان شاء الله تا سه سال آینده، بیمارستان های جدیدی به مجموعه فضاهای درمانی و بهداشتی استان اضافه می شوند که قطعا این بیمارستان ها نیازمند پشتیبانی در موضوع خون و فرآورده های خونی هستند.

مدیرکل انتقال خون استان سپس به آمار اهداکنندگان خون در استان توجه داد و گفت: در سال 1401، حدود 48 هزار و 500 نفر برای اهدای خون خود به دو مرکز اهدای خون استان مراجعه کرده اند که با توجه به معاف شدن حدود هشت هزار و 500 نفر از آنان در مرحله معاینات پزشکی پیش از اهدا، 40 هزار واحد خونی از مراجعه کنندگان دریافت شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سال گذشته 40 هزار نفر در قم خون اهدا کردند

سال گذشته 40 هزار نفر در قم خون اهدا کردند