مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 16:452023-08-22اقتصادي

«هگمتانه» آماده میزبانی از ارزیاب یونسکو است


مدیر پایگاه ملی هگمتانه از آمادگی محوطه باستانی هگمتانه برای میزبانی از ارزیاب یونسکو خبر داد و گفت: طی ماه های گذشته اقدامات خوبی در این محوطه انجام شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، صاحب محمدیان منصور سه شنبه در جمع خبرنگاران به نقش مهم رسانه در جهانی شدن همدان اشاره کرد و افزود: قسمت زیادی از کار ثبت جهانی برعهده رسانه ها است؛ چراکه اهالی قلم نقش مهمی در اطلاع رسانی درست دارند.

وی ادامه داد: اقدامات انجام شده در راستای ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان در بخش های مختلفی مانند محوطه باستانی هگمتانه، بازار سنتی همدان و خیابان ها و تک بناهای محدوده پرونده است.

محمدیان منصور بیان کرد: ارزیاب در روزهای آینده به همدان سفر می کند و محدوده پرونده را بررسی و راستی آزمایی می کند و سال بعد در نشست علنی در حضور کشورهای عضو نظر نهایی اعلام می شود و بعد از رأی، پایگاه هگمتانه میراث جهانی می شود.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده در محوطه باستانی هگمتانه اشاره کرد و گفت: حفاظت از آثاری که شرایط مطلوبی نداشتند مانند ستون های هخامنشی و به نمایش گذاشتن آن ها به ویژه بخش هخامنشی هگمتانه از مهمترین کارها بود.

محمدیان منصور ادامه داد: تاکنون 11 لوح منسوب به شاهان هخامنشی در ایران کشف شده که از این تعداد 7 لوح از همدان و 4 لوح از تخت جمشید به دس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«هگمتانه» آماده میزبانی از ارزیاب یونسکو است

«هگمتانه» آماده میزبانی از ارزیاب یونسکو است