مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 مرداد 1402 ساعت 10:402023-08-02اقتصادي

بادام مامایی؛ به نام بام ایران و به کام هندی ها


مشکلات بادام کاران چهارمحال و بختیاری در تولید، فروش، برندسازی و صادرات به یک قصه پرغصه تبدیل شده است و امروز سود میلیاردی بادام به جای جیب کشاورز به جیب هندی ها می رود.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: چهارمحال و بختیاری قطب تولید بادام مامایی در کشور محسوب می شود، بادام تولیدی در این استان محبوبیت بالایی برای دلالان دارد، زیرا بادامی که در این استان توسط بادام کاران با زحمت و مشقت بسیار تولید می شود، زیر قیمت از کشاورز توسط دلال خریداری و باید سود کلان توسط کشور هند به سایر نقاط جهان صادر می شود.

بادامی که در چهارمحال و بختیاری تولید می شود می توانست علاوه بر ایجاد اشتغال به مقاوم شدن اقتصاد بیمار این استان نیز کمک کند، اما به نظر می رسد تلاش کشاورزان این استان در تولید بادام در نهایت منجر به مقاوم شدن اقتصاد کشور همسایه شده است و بازرگانان هندی امروز بیش ترین سود را از بادام این استان به جیب می زنند.

استانی که در صدر تولید بادام کشور قرار دارد، هنوز یک واحد سورتینگ بادام در آن مستقر نشده است، وعده های متعددی برای احداث شهرک تخصصی بادام در سالیان اخیر به گوش رسیده است، اما به نظر می رسد این وعده نیز در پیچ و خم امورات اداری مانده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بادام مامایی؛ به نام بام ایران و به کام هندی ها

بادام مامایی؛ به نام بام ایران و به کام هندی ها