مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 12:102023-08-22سياسي

نقش تحریم های آمریکا در ایجاد پولشویی و تروریسم


رییس دفتر بازرسی ویژه رییس جمهور گفت: تحریم های ظالمانه آمریکا و کشورهای غربی باعث ایجاد مشکلاتی در مقابله با پولشویی شده اما همکاری خوبی در دوره اخیر با کشورهای دوست و همسایه شکل گرفته است.

- رییس دفتر بازرسی ویژه رییس جمهور گفت: تحریم های ظالمانه آمریکا و کشورهای غربی باعث ایجاد مشکلاتی در مقابله با پولشویی شده اما همکاری خوبی در دوره اخیر با کشورهای دوست و همسایه شکل گرفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حجت الاسلام حسن درویشیان در همایش مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم اظهار کرد: باید بسترهای مقابله با شیوه های جدید پولشویی متناسب با اقدامات تبهکاران در این عرصه به روز شود.

بطور مثال در سال های گذشته رمز ارز وجود نداشت اما امروز به یکی از بسترهای جدی پولشویی، فرار مالیاتی و خروج منابع از کشور تبدیل شده است.

وی افزود: فضای مجازی در عین حال که بستری بسیار خوب برای اقدامات و اهداف عالی کشور و ایجاد شغل محسوب می شود به موازاتش بستر فساد شده است.

مثلا سایت های قمار وجود دارد که بخشی از آنها مسدود شده است.

خرید و فروش عتیقه قاچاق و اقداماتی از این دست صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه شیوه های پولشویی متفاوت از گذشته شده است، گفت: متناسب با این تغییر رفتار باید آیین نامه ها، قوانین و بسترهای لازم فراهم شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش تحریم های آمریکا در ایجاد پولشویی و تروریسم

نقش تحریم های آمریکا در ایجاد پولشویی و تروریسم