مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 09:352023-08-20اقتصادي

زیتون طارم فرصتی که باید از آن بهره برد


در شهرستان طارم 21 هزار هکتار باغ زیتون وجود دارد که 16 هزار هکتار از آن بارده است و سال گذشته با توجه به افزایش تولید زیتون، مازاد تولید زیتون در منطقه را شاهد بودیم و این در حالی است که امسال به طور طبیعی برداشت از باغات زیتون آورده چندانی برای باغداران .

- ایسنا/زنجان در شهرستان طارم 21 هزار هکتار باغ زیتون وجود دارد که 16 هزار هکتار از آن بارده است و سال گذشته با توجه به افزایش تولید زیتون، مازاد تولید زیتون در منطقه را شاهد بودیم و این در حالی است که امسال به طور طبیعی برداشت از باغات زیتون آورده چندانی برای باغداران نداشته است چرا که درختان پایین ترین حد باردهی را بعد از یک سال آورده سپری می کنند.

درخت زیتون یکی از اولین و قدیمی ترین درختان میوه است که امروز در مناطقی با آب و هوای مدیترانی کشت می شود و به دلیل اهمیت و نقش بارز روغن زیتون در سلامتی انسان این روغن در دنیا و ایران از مصرف قابل ملاحظه ای برخوردار است، به طوری که در طی چندین سال اخیر بر اساس آمار سازمان فائو کشورهای مختلفی مثل چین، پاکستان، ایران و چند کشور دیگر برنامه توسعه کشت زیتون را به اجرا در آورده اند.

در استان زنجان در شهرستان طارم سطح زیرکشت باغات بارور نشان می دهد که گسترش تولید محصول زیتون از روند رو به رشدی برخوردار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زیتون طارم فرصتی که باید از آن بهره برد

زیتون طارم فرصتی که باید از آن بهره برد