مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 مرداد 1402 ساعت 10:052023-08-04بين الملل

کره شمالی: کمک نظامی آمریکا به تایوان اقدامی تحریک آمیز است


کره شمالی امروز (جمعه) از بسته کمک تسلیحاتی آمریکا به تایوان انتقاد کرده و دولت واشنگتن را به تشدید تنش در منطقه متهم کرد که می تواند باعث بروز جنگی دیگر شود.

- کره شمالی امروز (جمعه) از بسته کمک تسلیحاتی آمریکا به تایوان انتقاد کرده و دولت واشنگتن را به تشدید تنش در منطقه متهم کرد که می تواند باعث بروز جنگی دیگر شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا از بسته کمک تسلیحاتی به تایوان به ارزش 345 میلیون دلار امروز و درحالی رونمایی کرد که کنگره ایالات متحده به عنوان بخشی از بودجه سال 2023، مجوز سلاح به ارزش یک میلیارد دلار را برای این جزیره صادر کرد.

مائنگ یونگ ریم ، دبیرکل اداره امور چین در وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه ای که آژانس خبری مرکزی کره شمالی منتشر کرد، آورده که طرح ارسال کمک های بیشتر نظامی به تایموان یک اقدام تحریک آمیز نظامی و سیاسی و نقض آشکار اصل چین واحد محسوب می شود.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: این نیت شوم ایالات متحده است که تایوان را به یک پایگاه پیشرفته علیه چین و سنگر خط مقدم برای اجرای استراتژی خود برای بازدارندگی پکن تبدیل کند.

پکن مدعی است که مالک تایوان است و بارها درباره هرگونه تبادلات رسمی بین آمریکا و تایپه هشدار داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کره شمالی: کمک نظامی آمریکا به تایوان اقدامی تحریک آمیز است

کره شمالی: کمک نظامی آمریکا به تایوان اقدامی تحریک آمیز است