مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 12:212023-07-31سياسي

کاهش جمعیت کیفری زندان ها در دستور کار ویژه دادگستری مازندران


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساری، حجت الاسلام محمدصادق اکبری پیش از ظهر امروز در جلسه هیأت استانی نظارت، هماهنگی و پیگیری که با محوریت ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان ها برگزار شد، اظهار کرد: زندان، مناسبِ افرادی است که جامعه از آزادی آنها متضرر می شود و شایسته است در خصوص افرادی که ضرورتی برای زندانی شدن آنها وجود ندارد از مجازات های جایگزین حبس استفاده شود.

وی افزود: رییس قوه قضاییه بر کاهش ورودی افراد به زندان با استفاده از مجازات های جایگزین حبس به ویژه در حوزه الزام به انجام خدمات عمومی تاکید دارد که این مهم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد تا کاهش ورودی به زندان های استان را شاهد باشیم.

رییس کل دادگستری مازندران تاکید کرد: آیین نامه ها و دستورالعمل های کاهش جمعیت کیفری و قوانین و مقررات موجود در این خصوص کاملاً گویاست و بر این اساس باید با مدیریت روسای دادگستری، دادستان ها و قضات مرتبط از اعزام افرادی که نیازی به معرفی آنها به زندان وجود ندارد، اجتناب شود.

اکبری ادامه داد: بهینه سازی و تکمیل امکانات و تجهیزات لازم برای برگزاری دادرسی الکترونیک در بستر مجازی باید در دستور کار اداره کل زندان های استان قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش جمعیت کیفری زندان ها در دستور کار ویژه دادگستری مازندران

کاهش جمعیت کیفری زندان ها در دستور کار ویژه دادگستری مازندران