مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 مرداد 1402 ساعت 11:452023-07-30اجتماعي

آتش سوزی ها امان جنگل های استان را برید/ عمدی بودن اغلب حریق ها


یاسوج_ مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش سوزی و بیماری ها امان جنگل های استان را بریده و زنگ خطری برای نابودی این ظرفیت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، اسلام جاودان خرد پیش از ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران، افزود: آتش سوزی ها زنگ خطری برای نابود جنگل ها بوده و متأسفانه اغلب آتش سوزی ها ریشه در تعمدی بودن آنها دارد.

جاودان خرد خاطرنشان کرد: آتش سوزی، بیماری چوب، پروانه جوانه خوار بلوط، تخریب و تصرف اراضی، وابستگی معیشت اغلب روستاییان به جنگل، زغال گیری، خشکسالی و گردو غبار امان جنگل های کهگیلویه و بویراحمد با توپوگرافی عمدتاً کوهستانی که در هنگام اطفای حریق با مشکلات عدیده ای مواجهه می شویم را بریده است.

وی افرود: برای حفاظت از این سرمایه ملی نیازمند مشارکت مردمی و عزم همگانی هستیم.

جاودان خرد جلب مشارکت مردمی در برنامه های حفاظتی و تشویق همگان به آشنایی و اهمیت حفاظت از درخت را وظیفه خطیری دانست که برعهده همگان قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به روز جهانی جنگل، گفت: با هدف افزایش سطح آگاهی و نیز مشارکت مردمی در حفاظت از جنگل ها 21 مارس بعنوان روز جهانی جنگل نامگذاری شد تا توجه به اهمیت و نقش مستقیم و غیر مستقیم آن در تداوم زندگی انسان و حیات وحش بیشتر دیده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آتش سوزی ها امان جنگل های استان را برید/ عمدی بودن اغلب حریق ها

آتش سوزی ها امان جنگل های استان را برید/ عمدی بودن اغلب حریق ها