مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 11:302023-07-25بين الملل

افغانستان محور گفت و گوی وزرای خارجه آمریکا و پاکستان


«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با «بلاول بوتو زرداری» همتای پاکستانی خود درباره روابط دوجانبه، افغانستان و دیگر موضوعات رایزنی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، بعد از سفر اخیر رییس تروریست های سنتکام به پاکستان و دیدار او با فرمانده ارتش این کشور، وزیر خارجه دولت جو بایدن با وزیر خارجه پاکستان تماس تلفنی برقرار کرد.

مقام های اسلام آباد و واشنگتن از گفت و گوی تلفنی آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا با بلاول بوتو زرداری وزیر خارجه پاکستان خبر و توضیحاتی در این باره ارائه دادند.

وزارت خارجه پاکستان با انتشار بیانیه اعلام کرد، آنتونی بلینکن با بلاول بوتو زرداری تماس تلفنی برقرار کرد و در آن هر دو طرف از حرکت مثبت فعلی در روابط پاکستان و ایالات متحده ابراز خرسندی کردند .

به روایت این وزارتخانه، وزیر خارجه پاکستان تاکید کرد که این کشور برای روابط دیرینه و گسترده خود با ایالات متحده ارزش قائل است و مایل به تعمیق بیشتر این همکاری است.

او روی این موضوع تاکید کرد که طی یک سال گذشته، جدای از برگزاری شش گفت وگو، تبادل دیدارهای سطح بالا باعث تنوع و تحکیم روابط شده است .

بوتو زرداری بر اولویت روابط اقتصادی و تجاری و علاقه خاص پاکستان به پیشبرد همکاری در زمینه تغییرات آب و هوایی و انرژی سبز تاکید کرد و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افغانستان محور گفت و گوی وزرای خارجه آمریکا و پاکستان

افغانستان محور گفت و گوی وزرای خارجه آمریکا و پاکستان