مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 17:352023-08-06بين الملل

شانتاژ حقوقی آمریکا با تفسیر وارونه از قطعنامه 2231


سفیر آمریکا در سازمان ملل اخیرا، 2 ادعای نادرست را مطرح کرده است که یکی مربوط به جنس و ماهیت همکاری های تسلیحاتی ایران و روسیه و دیگری مربوط به عدم انطباق این همکاری ها با قطعنامه 2231 شورای امنیت است.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - نورنیوز نوشت: اخیرا لیندا توماس گرینفیلد سفیر آمریکا در سازمان ملل در مورد همکاری های نظامی ایران و روسیه ابراز نگرانی کرده و مدعی شده است؛ ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت بوده و به ادامه جنگ روسیه علیه اوکراین کمک می کند.

این مواضع نشان می دهد که ظاهرا مقامات کاخ سفید نمی توانند خشم و نارضایتی خود را نسبت به عدم تطابق واقعیات بین المللی با راهبردهای کلان و حتی اهداف تاکتیکی و کوتاه مدت خود کتمان کنند.

در مواجهه با این موارد، مقامات آمریکایی معمولا با ارائه تفاسیر وارونه، ناقص و دروغین از قواعد و پیمان های بین المللی به نوعی می کوشند افکار عمومی دنیا را نسبت به شکست و ناکامی های خود در میادین نبرد و منازعاتی که خود در خلق آنها دست داشته اند، منحرف سازند.

در خصوص تکرار این بازی آمریکایی ها چند نکته مهم وجود دارد: نخست؛ اساسا مقامات آمریکایی به سبب خروج از برجام به عنوان خمیرمایه و مبنای صدور قطع نامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل، حق اظهار نظر یا تفسیر عملیاتی از این قطع نامه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شانتاژ حقوقی آمریکا با تفسیر وارونه از قطعنامه 2231

شانتاژ حقوقی آمریکا با تفسیر وارونه از قطعنامه 2231