مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 مرداد 1402 ساعت 08:402023-08-10بين الملل

اینترسپت: واشنگتن مدیر سازماندهی عزل عمران خان بود


روزنامه اینترسپت با استناد به یک سند دیپلماتیک محرمانه که از یک منبع نظامی پاکستانی به دست آمده، گزارش داد که وزارت امور خارجه آمریکا سال گذشته به پاکستان فشار آورد تا عمران خان را از نخست وزیری عزل کند چون او در مورد جنگ اوکراین بی طرف بود.

- روزنامه اینترسپت با استناد به یک سند دیپلماتیک محرمانه که از یک منبع نظامی پاکستانی به دست آمده، گزارش داد که وزارت امور خارجه آمریکا سال گذشته به پاکستان فشار آورد تا عمران خان را از نخست وزیری عزل کند چون او در مورد جنگ اوکراین بی طرف بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این سند دیپلماتیک مربوط به دیدار مقامات وزارت خارجه ایالات متحده و پاکستان، از جمله سفیر پاکستان در ایالات متحده است که جلسه 7 مارس 2022 را مستند می کند.

طبق این سند، دونالد لو دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور جنوب و مرکز آسیا به همتای پاکستانی خود هشدار داد و گفت: مردم اینجا و در اروپا کاملا نگران این هستند که چرا پاکستان چنین موضع بی طرفانه ای در قبال اوکراین اتخاذ می کند.

او عمران خان، نخست وزیر وقت پاکستان را به اتخاذ سیاست توهین آمیز متهم کرد.

در حالی که اسد مجید خان، سفیر پاکستان تلاش داشت سخن آمریکایی ها را اصلاح کند، گفت که موضع پاکستان در مورد اوکراین در سراسر دولت مشترک است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اینترسپت: واشنگتن مدیر سازماندهی عزل عمران خان بود

اینترسپت: واشنگتن مدیر سازماندهی عزل عمران خان بود