مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مرداد 1402 ساعت 15:102023-07-26سياسي

روز هشتم محرم؛ الگویی برای جوانان امروز


این مسئله جای تامل دارد که حضرت علی اکبر(ع) چطور توانسته است به چنین جایگاهی رسیده باشد که شبیه ترین مردم در گفتار و در رفتار به رسول الله باشد؛ - ایسنا/قم یک کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: این مسئله جای تامل دارد که حضرت علی اکبر(ع) چطور توانسته است به چنین جایگاهی رسیده باشد که شبیه ترین مردم در گفتار و در رفتار به رسول الله باشد؛ لذا چنین جوانی باید الگوی جوانان نسل ما باشد.

حجت الاسلام و المسلمین کریم مومنی، کارشناس دینی در گفت وگو با ایسنا در رابطه با روایت تاریخی روز هشتم محرم، عنوان کرد: روز هشتم ماه محرم الحرام قحطی آب، ممنوعیت و جلوگیری از دسترسی به آب برای اردوگاه لشکر سید الشهدا (ع) رسما اتفاق افتاد.

مومنی با بیان اینکه به لحاظ نامگذاری هایی که توسط ذاکران اهل بیت(ع) صورت گرفته است؛ روز هشتم محرم به نام حضرت علی اکبر(ع) نامیده شده است، گفت: بر طبق گزارشات تاریخی حضرت علی اکبر(ع) در واقعه کربلا حدودا بیست و هفت ساله بودند.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) در توصیف حضرت علی اکبر(ع) می فرماید: اَشبهُ الناس خَلقاً و خُلقاً و منطقاً برسول الله ؛ این نکته را بارها در کتب تاریخی و حدیثی و از زبان ذاکران اهل بیت (ع) و منبری ها شنیدیم، اما حقیقت این سخن بسیار عمیق است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روز هشتم محرم؛ الگویی برای جوانان امروز

روز هشتم محرم؛ الگویی برای جوانان امروز