مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 12:252023-08-13اجتماعي

آغاز مرمت قلعه تاریخی روستای ده قاضی دامغان


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان از مرمت اضطراری قلعه تاریخی روستای ده قاضی دامغان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از دامغان، مجتبی اکبرپور، رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان پیش از ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به احتمال ریزش سردر و دالان ورودی قلعه و برای جلوگیری از تخریب بیشتر بنا و استحکام بخشی قسمت های باقی مانده، مرمت حفاظتی قلعه ده قاضی در دستور کار قرار گرفت.

وی بابیان اینکه این قلعه دارای چهار برج دیده بانی با مصالحی کاملاً خشتی و چینه ای است، افزود: عملیات اجرایی با مرمت طاق و تویزه های آسیب دیده و تخریب شده، دوخت ودوز ترک ها و استحکام بخشی طاق ها آغاز شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان گفت: اندود برداری و سبک سازی بام دالان ورودی به همراه شیب بندی و اجرای کاه گل حفاظتی از دیگر عملیات اجرایی در راستای نجات بخشی اضطراری و مرمت این قلعه تاریخی خواهد بود.

اکبرپور با اشاره به اینکه برای این مرحله از مرمت قلعه مذکور مبلغ یک میلیارد ریال از اعتبارات ملی و استانی تخصیص یافته است اظهار داشت: با توجه به تعدد آثار تاریخی و امکانات میراث فرهنگی، ورود خیرین فرهنگی و مردم یکی از الزامات در ادامه نگهداری و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مرمت قلعه تاریخی روستای ده قاضی دامغان

آغاز مرمت قلعه تاریخی روستای ده قاضی دامغان