مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مرداد 1402 ساعت 16:552023-07-29اقتصادي

توضیحات بخشدار پیرامون مرگ ماهی های رودخانه قره چای


ماهی های از بین رفته در مسیر رودخانه قره چای مربوط به برکه ای است که از اضافی آب کشاورزی ایجاد شده و با کاهش دبی آن، برکه از بین رفته و موجب مرگ ماهی های شده است.

- علی میرزایی راد در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک پیرامون مرگ ماهی ها در رودخانه قره چای اظهار کرد: حدود 50 تا 60 کیلومتر از مسیر رودخانه قره چای از شهرستان خنداب عبور می کند که متاسفانه این رودخانه به دلیل خشکسالی های اخیر  و برداشت های غیر مجاز تنها دو ماه از سال آب داشته و بعد از آن کاملا خشک می شود.

  وی تصریح کرد: این رودخانه اواخر اردیبهشت ماه و اوایل خردادماه خشک شد و هیچ آبی در آن جریان نداشت که همزمان با خشک شدن، ماهی های موجود در آن نیز از بین رفتند.

بخشدار قره چای با اشاره به مرگ اخیر تعدادی ماهی در اطراف رودخانه گفت:  ماهی هایی که اخیرا از بین رفته اند مربوط به برکه ای است که از اضافی آب کشاورزی بالاست ایجاد شده بود، با کاهش دبی آن، برکه از بین یافته و منجر به  مرگ ماهی شده است.

میرزایی راد بیان کرد: در سال 1398 به دلیل بارش های خوبی که صورت گرفت، رودخانه قره چای  وبرکه های اطراف زنده و جاری بود، اما به غیر از آن در تمام سال ها شاهد خشک شدن رودخانه فصلی قره چای هستیم که خشک شدن رودخانه مرگ ماهی ها را نیز به دنبال دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیحات بخشدار پیرامون مرگ ماهی های رودخانه قره چای

توضیحات بخشدار پیرامون مرگ ماهی های رودخانه قره چای