مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 22:252023-08-13سياسي

معاملات ملکی باید در دفتر اسناد رسمی ثبت شود


رییس کانون سردفتران و دفتریاران استان قزوین گفت: معاملات ملکی باید به ثبت رسمی برسد در غیر اینصورت باطل است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علیرضا طاهری بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اگر معاملات ملکی به ثبت نرسد باطل است، اظهار کرد: در نظام حقوقی، ثبت اسناد و استفاده به جا از آن نقش مهمی در امنیت اموال افراد دارد.

وی با تاکید بر قوانین ثبت رسمی اسناد به نفع مردم است و از آسیب های احتمالی حقوقی در برابر اسناد عادی جلوگیری می کند گفت: با توجه به اینکه همه سردفتران تحصیل کرده رشته حقوق هستند، در زمینه های مختلف ثبتی به مراجعات خود مشاوره نیز ارائه می کنند.

رییس کانون سردفتران و دفتریاران استان قزوین مطرح کرد: بیش از 9 هزار دفتر خانه ثبت اسناد رسمی در کشور فعال است و طی یک قرن گذشته خدمات ثبتی را به شهروندان ارائه نموده که این کار از بروز بسیاری اختلافات جلوگیری می کند.

وی با اشاره به خدماتی که پس از ثبت رسمی سند انجام می گیرد توضیح داد: استعلام ثبت، احراز مالکیت، احراز هویت و احراز اهلیت، استعلام از مراجع قانونی همچون دارایی ها، منابع طبیع، مدیریت امور اراضی، تأمین اجتماعی و… از جمله خدمات است.

وی گفت :135 دفتر ثبت اسناد رسمی در استان قزوین فعالیت می کنند که هم اکنون خدمات الکترونیکی ثبت هم در آنها انجام می شود و ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاملات ملکی باید در دفتر اسناد رسمی ثبت شود

معاملات ملکی باید در دفتر اسناد رسمی ثبت شود