مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 08:552023-08-05بين الملل

تنش بی سابقه در روابط فرانسه و الجزایر/ رویکرد استعماری پاریس


روابط میان فرانسه و الجزایر از سال 2019 تاکنون به حالت عادی بازنگشته و مقامات الجزایری به دنبال کاهش بی سابقه این روابط یا قطع نهایی آن در سایه نگاه استعماری پاریس به این کشور هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی در خصوص روابط شکننده میان الجزایر و فرانسه نوشت: روابط دو جانبه میان فرانسه و الجزایر شاهد افزایش تنش ها و اختلافات بوده که تحولات و تنش ها در کشورهای آفریقایی باعث تشدید آن شده است.

از سال 2019 تاکنون، روابط میان دو کشور شاهد افزایش تنش ها تا حد به وجود آمدن نشانه هایی مبنی بر قطع این روابط بوده است به طوری که حتی مقامات الجزایر زبان انگلیسی را به جای زبان فرانسه در دانشگاه های این کشور انتخاب کرده اند.

در این گزارش آمده است: به تازگی رییس ستاد مشترک ارتش الجزایر در جریان مراسم رسمی سالروز استقلال الجزایر، سخنانی علیه فرانسه مطرح کرده است.

تحلیلگران معتقدند که بحران پیچیده کنونی میان دو کشور، ممکن است تا سطوح بی سابقه ای طی دوره آتی گسترش پیدا کرده و در صورت اقدام نظامی فرانسه علیه نیجر، این مسأله تشدید شود.

زرقانی سلیمان نماینده پارلمان الجزایر در خصوص چشم انداز روابط میان دو کشور گفت: روابط میان الجزایر و فرانسه از سال 2019 تاکنون بی ثبات بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنش بی سابقه در روابط فرانسه و الجزایر/ رویکرد استعماری پاریس

تنش بی سابقه در روابط فرانسه و الجزایر/ رویکرد استعماری پاریس