مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 08:502023-08-05سياسي

شعر آیینی، برگرفته از تعهدات درونی شاعر


شاعر آیینی گیلانی در خصوص مولفه هایی که می تواند به ماندگاری شعر آیینی کمک کند، گفت: شعر آیینی شعری است که برگرفته از تعهدات درونی شاعر سروده می شود و دارای معنا و محتوایی کاملاً دینی ست و از آموزه های دینی، - فرهنگ عترت و ولایت و تاریخ اسلام بهره مند است.

بهرام مژدهی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: شعر آیینی شعری است که از جان و دل شاعر متعهد ریشه می گیرد و با سرودن آن شاعر با دو بال ِ احساس و اندیشه پرواز می کند و می نویسد.

وی با بیان اینکه با شعر هم می توان وقایع محرم را بیان کرد، افزود: نگاه های متفاوت به عاشورا مثلا حماسی بودن، پیام آزاده بودن، ظلم ستیزی، روشنگری و به تصویر کشیدن وقایع عاشورا با پشتوانه مطالعه عمیق در کتب معتبر اسلامی برای سرودن آگاهانه در این مقوله بسیار مهم است.

مژدهی با اشاره به اینکه شاعران آیینی می توانند کتاب لهوف نوشته ٔ سید ابن طاوس یکی از مقتل های معتبر که درباره رخدادهایی که به حادثه کربلا منتهی شده، است را مطالعه کنند، تصریح کرد: در لهوف همچنین درباره اصل جنگ و رخدادهای بعد از آن هم اشاره شده است.

وی با تاکید بر اینکه شعر آیینی در برگیرنده تمام اشعاری است که برای اهل بیت (ع) سروده می شود و چه در میلاد امامان و یا در رثای امامی سروده می شود، گفت: همانطور که ما در هر زمینه و موضوعی نیاز به مطالعه و آگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شعر آیینی، برگرفته از تعهدات درونی شاعر

شعر آیینی، برگرفته از تعهدات درونی شاعر