مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 مرداد 1402 ساعت 02:102023-08-17اجتماعي

مرز باشماق از امروز آماده میزبانی و تردد زوار اربعین است


از امروز آمادگی میزبانی از زوار اربعین حسینی در مرز باشماق فراهم است و از مردم ایران دعوت می کنیم که مرز قدمگاه شهدا و مریوان را به عنوان مسیر تشرف به سمت سیدالشهدا انتخاب کنند.

- اسماعیل زارعی کوشا در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: مرز باشماق در 18 کیلومتری شهرستان مریوان قرار دارد و مریوان از حیث ظرفیت های گردشگری و منابع طبیعی چشم اندازهای زیبایی همچون دریاچه زریبار و منظر اورامانات را دارد.

وی اضافه کرد: مریوان به عنوان دارالشهدا و دارالعرفای کردستان معروف است و مفتخریم که از سال گذشته این امکان فراهم شده است که به عنوان باب الحسین معرفی شویم و افتخار خادمی مردم را داشته باشیم.

استاندار کردستان یادآور شد: ظرفیت مرز باشماق از حیث آب و هوای مطبوع نسبت به مرزهای جنوبی گزینه مناسب تری برای تردد زائران اربعین است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود 55 هزار زائر از این مرز تردد داشتند، اضافه کرد: پیش بینی می شود در سال جاری این میزان به 300 هزار نفر برسد ضمن اینکه ظرفیت های بیشتر از این وجود دارد.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: از امروز جمعه آمادگی میزبانی از زوار اربعین حسینی در مرز باشماق فراهم است و از مردم ایران دعوت می کنیم که مرز قدمگاه شهدا و مریوان را به عنوان مسیر تشرف به سمت سیدالشهدا انتخاب کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرز باشماق از امروز آماده میزبانی و تردد زوار اربعین است

مرز باشماق از امروز آماده میزبانی و تردد زوار اربعین است