موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - نقل و انتقالات - جواد نكونام - بازنشستگان تامين اجتماعي - متناسب سازي - تامين اجتماعي - نقل و انتقالات پرسپوليس - افزايش حقوق بازنشستگان - كاميلا كابيو - نخست وزير اتيوپي - فرازبام خاييز - تكنوازي سه تار - فابريتزيو راوانلي - سخنگوي ذوب آهن - يوهان كرايوف آرنا - فتواي مقام معظم رهبري - خانه صنايع دستي - تاثير سوابق تحصيلي در كنكور - ورزشگاه كارگران تهران - حفاظ روي ديوار - گياه مورينگا

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 مرداد 1402 ساعت 18:302023-08-11اقتصادي

به دلیل عددهای بالا نرخ تورم را محرمانه کردند


«در حوزه نان نگاه دولت این بوده است که قیمت متوسط نان در کشور تغییر نیابد و شیوه توزیع آرد اصلاح شود.

قیمت نان دولتی تقریباً ثابت مانده است.

- به گزارش  تابناک، دکتر علی بهادری جهرمی در گفت و گو با جماران در پاسخ به پرسشی درباره ضرورت توجه دولت به وضعیت معیشتی طبقات محروم و مستضعف جامعه طبق دیدگاه حضرت امام و رهبری، گفت: کشور ما دهه ای پشت سر گذاشته است که ضریب جینی هر سال بدتر شد و فقرا فقیرتر و پولدارها پولدارتر شدند.

وی با بیان اینکه ضریب جینی را ما منتشر نمی کنیم، افزود: تا سال 1400 که این شاخص منتشر شده، مستمراً فاصله طبقاتی با سیاست های غلط اقتصادی افزایش یافته است.

علت آن هم به سیاست شیوه توزیع یارانه ها بر می گردد و این که دولت فعلی چرا مردانه وسط اجرای این سیاستی که می داند سرمایه اجتماعی اش را کاهش می دهد و نارضایتی ایجاد می کند ایستاده است به دلیل توجه به بخش محروم است.

چرا یارانه ها باید طوری توزیع شود که پولدارها 27 برابر بیشتر بهره ببرند؟! اکنون با این سیاست اصلاح شده در زمینه یارانه ها، طبقه ده یارانه نمی گیرد و سه دهک پایین 400 هزار تومان و چهار دهک تا 300 هزار تومان می گیرند که با طرح کالا برگ این رقم تا 520 هزار تومان افزایش می یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به دلیل عددهای بالا نرخ تورم را محرمانه کردند

به دلیل عددهای بالا نرخ تورم را محرمانه کردند