مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 10:102023-08-05بين الملل

حکایت سه سیل؛ تأملی در باب بحران منابع آبی


با آغاز فصل تابستان، بحران کم آبی و عدم دسترسی بخشی از هموطنان عزیزمان به منابع آبی پایدار، دوباره توجهات را به خود جلب کرده و به مرکز ثقل موضوعات مرتبط با این مناطق تبدیل شده است.

- خبرگزاری فارس، یادداشت: محمد خوش سیما: با آغاز فصل تابستان، بحران کم آبی و عدم دسترسی بخشی از هموطنان عزیزمان به منابع آبی پایدار، دوباره توجهات را به خود جلب کرده و به مرکز ثقل موضوعات مرتبط با این مناطق تبدیل شده است.

با این حال پرداختن به ریشه های بحران آب در کشور و به ویژه در این مناطق، چیزی است که کمتر به آن توجه می شود.

اینکه کمبود منابع آبی ریشه در تغییرات اقلیمی و آب وهوایی دارد یا نتیجه سوء مدیریت منابع آبی است؛ دو فرضیه اصلی در این زمینه است که هریک، موافقان و مخالفان خود را دارد.

بااین حال، سیل های پی در پی اتفاق افتاده در شمال استان اردبیل و در شهرستان های گرمی و انگوت و تنش های آبی و عدم دسترسی بخشی از مردمان این مناطق به آب مصرفی پایدار، درست یک ماه پس از بارندگی های طولانی، خود دربردارنده نکاتی قابل تأمل در این باب است که در ادامه به آن پرداخته می شود.

امسال، خرداد برای مردم شهرستان های شمال استان اردبیل و به طور خاص برای مردم شهرستان های گرمی و انگوت، سوغاتی نامحبوب به همراه داشت و سیل های پی در پی و ویرانگر، خاطراتی تلخ را برای م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حکایت سه سیل؛ تأملی در باب بحران منابع آبی

حکایت سه سیل؛ تأملی در باب بحران منابع آبی