مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مرداد 1402 ساعت 08:252023-08-08سياسي

اصلاح طلبان نظم انتخاباتی را تحمل نمی کنند!


بخشی از عملکرد اصلاح طلبان در انتخابات معطوف به رد صلاحیت افرادی است که شرایط اولیه ثبت نام را هم ندارند و با مانور روی آن، ادعای ردصلاحیت فله ای را مطرح می کنند.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - جوان نوشت: قانون جدید انتخابات به مرحله اجرا رسید و حالا که قرار است انتخابات مجلس امسال مطابق این قانون برگزار شود، یعنی مرحله پیش ثبتنام هم به سایر مراحل انتخابات اضافه شده است.

مرحله پیش ثبت نام برای آن است که مدارک افراد و شرایط ابتدایی آنان همچون شرط سنی یا مدرک تحصیلی سنجیده شود و بار بررسی این موارد ابتدایی بر دوش شورای نگهبان نیفتد، خصوصاً که شورای نگهبان در مدت زمان کوتاهی باید به بررسی صلاحیت افراد بسیاری بپردازد.

از سویی خیل بسیار ثبت نام کنندگانی که گاه شرایطی برای تصدی شغلی بسیار پایین تر از نمایندگی مجلس را هم ندارند، موجب وهن انتخابات و روال برگزاری آن در ایران می شد.

از همین رو تدبیر مرحله پیش ثبت نام با استقبال اهالی رسانه و سیاست مواجه شد.

با این حال اصلاح طلبان طبق معمول بر طبل مخالفت کوبیدند و در اطلاعیه ای به سبک همان کمیته غربی صیانت از آرا که میرحسین موسوی بر آن پا می فشارد، نوشته اند که اصلاحیه اخیر قانون انتخابات که موجب تشدید اقداماتی نظیر تقویت و گسترش دامنه اختیارات شورای نگهبان، افزایش نقش نهاد های امن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصلاح طلبان نظم انتخاباتی را تحمل نمی کنند!

اصلاح طلبان نظم انتخاباتی را تحمل نمی کنند!