مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 10:352023-07-31اجتماعي

تعداد جنگل بانان کرمانشاه نصف استاندارد جهانی است


به گفته جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه، تعداد نیروهای جنگلبانی استان نصف استانداردهای جهانی است.

- فرشید سنجری به مناسبت روز جهانی جنگلبانی (9 مرداد) در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه استان کرمانشاه 73 جنگلبان دارد، گفت: هم اکنون استان کرمانشاه به ازای هر 23 هزار هکتار جنگل یک نفر جنگلبان دارد.

جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه نصف استانداردهای جهانی جنگلبان دارد، افزود: بر اساس استاندارد جهانی باید به ازای هر 5000 هکتار جنگل و هر 30 هزار هکتار مرتع یک جنگلبان وجود داشته باشد که بر اساس این تعریف استان کرمانشاه باید حدود 140 نفر جنگلبان داشته باشد.

سنجری در ادامه با اشاره به اینکه منابع طبیعی در اکثر استان ها با کمبود جنگلبان مواجه است، گفت: هرچند تلاش می شود این کمبودها با پای کار آوردن نیروهای مردمی تا حدودی جبران شود، اما لازم است تعداد جنگلبانان افزایش پیدا کند تا کار حفاظت از جنگل ها بهتر انجام شود.

سنجری گفت: کمبود تعداد جنگلبانان منجر به کاهش ضریب حفاظتی از جنگل ها خواهد شد.

وی در ادامه سطح جنگل ها و مراتع استان را یک میلیون و 620 هزار هکتار عنوان کرد و افزود: از این میزان 527 هزار هکتار آن جنگل است که عمده ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعداد جنگل بانان کرمانشاه نصف استاندارد جهانی است

تعداد جنگل بانان کرمانشاه نصف استاندارد جهانی است