مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 09:412023-08-13فرهنگي

پیگیری های فارس در خصوص مرمت برج گنبدقابوس نتیجه داد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان، گنبدقابوس یکی از بناهای شاخص و ممتاز در معماری ایران در سه کیلومتری شهرباستانی جرجان، در شهرگنبدکاووس و استان گلستان قرار دارد.

این بنای تاریخی و تنها بنای تمام آجری جهان چندسالی است که نیاز به مرمت داشته و اطراف آن توسط داربست ها احاطه شده است اما متاسفانه هیچ اقدام عملیاتی و مناسبی طی این سالها برای این بنای تاریخی نشده است.

چهارم تیرماه، خبرگزاری فارس گزارش  بلندترین برج آجری جهان در خطرنابودی  را منتشر کرد که بازخوردهایی در سطح کشور و استان گلستان داشت.

* پوشش گیاهی در برج آجری گنبدقابوس خطری بزرگ در سلامت سازه این بنای تاریخی  نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی در دهمین جلسه شورای اداری مشترک استان گلستان و شهرستان گنبدکاووس با حضور استاندارگلستان، معاونین، ائمه جمعه و مدیران کل استان و مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان گنبدکاووس گفت:میراث و آثار تاریخی مهم جهان در شهرستان گنبدکاووس قراردارد و متاسفانه در سطح ملی و استانی هیچ توجهی به این بنای تاریخی جهان نمی شود.

امانقلیچ شادمهر اظهارکرد: داربست های اطراف این برج آجری که برای مرمت این بنای تاریخی نصب شده، فرسوده شده است و پوشش گیاهی در این بنا خطربزرگی برای این اثرتاریخی است و اگر توجه نشود فاجعه بزرگی رخ می ده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیگیری های فارس در خصوص مرمت برج گنبدقابوس نتیجه داد

پیگیری های فارس در خصوص مرمت برج گنبدقابوس نتیجه داد