مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 11:052023-07-31اقتصادي

هفت مگاوات به ظرفیت اسمی نیروگاه گازی خلیج فارس اضافه شد


مدیرعامل نیروگاه گازی خلیج فارس گفت: واحد شماره پنج این نیروگاه با ظرفیت 165مگاوات پس ازشست وشوی آفلاین دوره ای پره های کمپرسور، هفت مگاوات به توان اسمی آن اضافه شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمد عقیل عامری سیاهویی بیان داشت: واحد پنج نیروگاه گازی خلیج فارس ساعت 16 و 15 دقیقه روز جمعه ششم مردادماه جاری به دیسپاچینگ اعلام و به شبکه سراسری برق سنکرون شد.

وی عنوان کرد: دلیل خروج واحد پنج نیروگاه در واقع کاهش توان تولیدی بود که با شست وشوی کمپرسور این مشکل رفع و توان تولیدی واحد حدود هفت مگاوات افزایش یافت و در حال حاضر این واحد در حال تولید برق مطمئن و پایدار است.

مدیرعامل نیروگاه گازی خلیج فارس اظهار کرد: شست وشوی دوره ای پره های کمپرسور توربین در نیروگاه ها به منظور حفظ و استمرار کارآیی و سلامت توربین توصیه شده و بر اجرای آن به صورت دوره ای تاکید می شود.

عامری سیاهویی ادامه داد: با به کارگیری فرایند شست وشوی مطلوب، ذرات، رسوبات و آلودگی های پره ها که باعث افت در خروجی و کارآیی و بازده توربین می شود، رفع شده و هفت مگاوات به توان اسمی آن اضافه شد.

وی تاکید کرد: باتوجه به ویژگی آلیاژها و همچنین نوع پوشش های بکارگرفته شده در ساخت پره ها، رعایت استانداردهای بین المللی در استفاده از شوینده ضرورت دارد و همچنین خوردگی نداشتن و آسیب به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هفت مگاوات به ظرفیت اسمی نیروگاه گازی خلیج فارس اضافه شد

هفت مگاوات به ظرفیت اسمی نیروگاه گازی خلیج فارس اضافه شد