مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 13:452023-08-01پزشكي

اندر فواید تغذیه با شیر مادر


رییس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: شیر مادر مزایایی برای بدن نوزاد دارد که نمی توان از آن غافل شد.

- ایسنا/خراسان جنوبی رییس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: شیر مادر مزایایی برای بدن نوزاد دارد که نمی توان از آن غافل شد.

سیده سمیه اصغری در گفت وگو با ایسنا به بهانه روز جهانی شیر مادر اظهار کرد: شیر مادر یک غذای منحصر به فرد است که بسیار بیشتر از یک غذا برای نوزاد نقش ایفا می کند.

وی افزود: علاوه بر درشت مغذی ها و ریز مغذی ها شواهد زیادی نشان می دهد که شیر مادر در بردارنده اجزای دیگری است، شامل عوامل ضد التهابی، ایمونوگلوبین ها، مواد ضد میکروبی، آنتی اکسیدان ها، الیگوساکاریدها، سایتوکاین ها، هورمون ها و عوامل رشد است که فعالیت های بیولوژیک مرتبط با رشد و نمو، تنظیمات متابولیکی، التهابی و پاتوژنی دارند.

رییس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: هم ترکیب و هم حجم شیر ترشح شده انسان تا حدی توسط عواملی مثل ژنتیک فردی، دریافت مادر (به ویژه اسیدهای چرب، ویتامین ب12،تیامین، ریبوفلامین، ویتامین ب6، ویتامین آ، سلنیوم و ید) و مرحله شیردهی تاثیر می پذیرد؛ به طور کلی محتوای ویتامین شیر انسان به دریافت مادر یا وضعیت تغذیه ای ویتامین وابسته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اندر فواید تغذیه با شیر مادر

اندر فواید تغذیه با شیر مادر