مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 04:502023-07-25بين الملل

واشنگتن انتقال بخشی از وجوه مسدودی ایران در عراق به عمان را تایید کرد


واشنگتن انتقال بخشی از وجوه مسدودی ایران در عراق به عمان را تایید کرد - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه انتقال بخشی از وجوه مسدودشده ایران در عراق به بانک های عمانی را تایید کرد.

میلر طی نشست خبری روزانه در پاسخ به سوالی در این باره گفت: من تأیید می کنم که عمان تمایل خود را برای دریافت بخشی از آن وجوه نشان داده است و ما انتظار داریم که این اتفاق بیافتد.

ما معتقدیم که این یک گام مهم است .

به نوشته وبگاه وزارت خارجه آمریکا، وی درباره جلوگیری واشنگتن از پرداخت بدهی های عراق به ایران توضیح داد: همانطور که گفته بودیم، ما فکر می کردیم که خروج این پول از عراق مهم است، زیرا این منبع اهرمی است که ایران علیه همسایه اش استفاده می کند .

این دیپلمات آمریکایی ادامه داد: بنابراین، این پول در یک صندوق یا حسابی در عمان نگهداری خواهد شد اما همچنان مشمول همان محدودیت هایی خواهد بود که زمانی در حساب های عراق نگهداری می شد .

میلر در ادامه اظهار داشت: به این معنی که این پول فقط می تواند برای فعالیت های غیرقابل تحریم مانند کمک های بشردوستانه استفاده شود و همه معاملات باید از قبل توسط وزارت خزانه داری آمریکا تایید شود .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واشنگتن انتقال بخشی از وجوه مسدودی ایران در عراق به عمان را تایید کرد

واشنگتن انتقال بخشی از وجوه مسدودی ایران در عراق به عمان را تایید کرد