مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 21:302023-07-23بين الملل

انتخابات سراسری در اسپانیا


مردم اسپانیا امروز در انتخاباتی سراسری این کشور شرکت کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از یورو نیوز، مردم اسپانیا امروز یکشنبه در انتخاباتی سراسری شرکت کردند؛ انتخاباتی که نتایج آن می تواند به پایان دولت سوسیالیست ها به رهبری پدرو سانچز نخست وزیر کنونی این کشور منجر شود.

پدرو سانچز پس از آن که حزب تحت رهبری وی یعنی حزب کارگران سوسیالیست اسپانیا (PSOE) و متحد آن به نام اتحاد، ما می توانیم (Unidas Podemos) که ائتلافی از احزاب چپ افراطی است، در انتخابات محلی و منطقه ای در ماه می شکست سختی را متحمل شدند، دستور برگزاری انتخابات زودهنگام را صادر کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازآناتولی، انتخابات سراسری اسپانیا براساس برنامه زمان بندی باید در دسامبر سال جاری برگزار می شد اما پس از نتایج ضعیف احزاب حاضر در دولت ائتلافی در انتخابات محلی 28 می، پدرو سانچز نخست وزیر این کشور تصمیم به برگزاری انتخابات پیش از موعد گرفت.

سانچز از سال 2018 نخست وزیر اسپانیا است.

شهروندان اسپانیا که 37.

4 میلیون تن از آنها واجد شرایط رای دهی هستند؛ امروز برای انتخاب 350 نماینده مجلس و 208 سناتور به پای صندوق های رای رفتند.

انتخابات زودهنگام عمومی اسپانیا در 210 هزار صندوق رای تعبیه شده در 22 هزار و 522 شعبه برگزار شد و اقدامات ویژه ای به دلیل گرمای شدید هوا در منطقه اتخاذ شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتخابات سراسری در اسپانیا

انتخابات سراسری در اسپانیا