مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 22:102023-08-21اقتصادي

صدور 67 برگ سند برای بستر رودخانه های لرستان


مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل آب منطقه ای لرستان گفت: 67 برگ سند به مساحت 12 هزار و 647 هکتار برای بستر رودخانه های استان صادر شده که حجم بسیار بالایی از این اقدام در دولت سیزدهم صورت گرفته است.

- ایسنا/لرستان مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل آب منطقه ای لرستان گفت: 67 برگ سند به مساحت 12 هزار و 647 هکتار برای بستر رودخانه های استان صادر شده که حجم بسیار بالایی از این اقدام در دولت سیزدهم صورت گرفته است.

بهزاد جوادی سی ام مرداد ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این سندها علاوه بر مالکیت بستر، حریم رودخانه نیز مشخص و جزو حقوق ارتفاقی وزارت نیرو تعیین شده به این منظور که حق عبور رودخانه برای دولت است و افراد حق ساخت وساز، کاشت درخت یا احداث فنس در محدوده معینی از حریم را ندارند.

وی با اشاره به همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک در صدور سندها تصریح کرد: سه لایه بستر قطعی، حریم کمی و حریم کیفی در سامانه حدنگاری (کاداستر) توسط این اداره کل ثبت و حریم ها بر اساس ملاحظاتی همچون دبی و پایداری رودخانه، مسایل اجتماعی و نوع کاربری برخی واحدهای تولیدی یا صنعتی مستقر در نزدیک رودخانه تعیین می شود.

جوادی ادامه داد: با اخذ سند مالکیت برای اراضی بستر رودخانه ها و تثبیت مالکیت دولت به تولیت وزارت نیرو، هرگونه سوءاستفاده احتمالی برای تصرفات بس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور 67 برگ سند برای بستر رودخانه های لرستان

صدور 67 برگ سند برای بستر رودخانه های لرستان