مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1402 ساعت 02:352023-08-15بين الملل

مشروعیت بخشی ترفند جدید نتانیاهو برای تعلیق یکساله اصلاحات قضایی


با تداوم بن بست سیاسی، بحران اقتصادی و اعتراضات گسترده در سرزمین های اشغالی، یک رسانه صهیونیستی فاش کرد که اصلاحات قضایی نتانیاهو برای یک سال آینده متوقف می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، در حالی که انتظار می رفت یاریو لوین وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی با به تعویق افتادن اصلاحات قضایی مخالفت کند، روزنامه اسراییل هیوم روز سه شنبه از توافق نتانیاهو و لوین برای تعویق یک ساله اصلاحات خبر داد.

وبگاه اینترنتی عرب 48 با اعلام این مطلب افزود که این تصمیم به منظور آرام کردن بحران اعتراضات در سرزمین های اشغالی گرفته شده است.

گفتنی است لایحه تغییرات قضایی یکی از اصلی ترین طرح هایی است که کابینه نتانیاهو پیگیری می کند.

اصلاح بخشی از قانون لغو برهان معقولیت برای کاهش اختیارات دادگاه عالی و محدود کردن دخالت قضات این دیوان در تصمیمات دولت، پیش از این با اکثریت 64 رأی موافق از میان 120 عضو کنست تصویب شد.

به نوشته منابع فلسطینی، تصویب طرح اصلاح قضایی به افزایش اختیارات قضایی کابینه و پارلمان و کاهش اختیارات دستگاه قضا منجر می شود.

به همین دلیل نیز این طرح با اعتراض های گسترده مردمی مواجه است و تاکنون برای 32 هفته متوالی صدها هزار نفر از مردم اراضی اشغالی روزهای شنبه تظاهرات در اعتراض به این طرح برگزار می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشروعیت بخشی ترفند جدید نتانیاهو برای تعلیق یکساله اصلاحات قضایی

مشروعیت بخشی ترفند جدید نتانیاهو برای تعلیق یکساله اصلاحات قضایی